STÄNG
KONTAKT

Ta ditt första steg mot digital framgång

Tack för ditt meddelande!

Ring Magnus på 070 172 93 85 eller Richard på 073 500 69 99. Du kan också skicka oss ett meddelande.

KUNDCASE

Hur vi hjälpte Husqvarna lansera sin nya maskin PG 830 RC med tillhörande tjänster på World of Concrete

Husqvarna Construction Products är en del av Husqvarna Group. Med en historia på mer än 325 år är Husqvarna Construction världsledande inom byggbranschen. De förser byggproffs med stöd, service och ett brett utbud av maskiner, diamantverktyg samt alla de tillbehör som behövs för att kapa, såga, riva, slipa och polera betong. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet så att deras kunder kan få sitt jobb gjort på ett effektivt sätt. Den finaste belöningen är att se stolta proffs lyckas!

We are starting our journey with this type of technology as a marketing tool and having Thnx as a partner has been of great help. Thnx is an agency driven by young, enthusiastic, dedicated and extremely professional people. We are very satisfied with our cooperation and proud to show the results at WoC.

Paula Garrido

Global Marketing Director Consumables, In-store & Packaging Husqvarna Construction Products

01

Utmaningar

Hur visar man ingenjörskonsten i den nya golvslipen PG 830 RC?

Husqvarna är stolt över sin ingenjörskonst som finns inuti den nya golvslipen PG 830 RC. Den innehåller bland annat ett nytt chip som kan kommunicera med omvärlden, ett slutet el-skåp och ett slutet sliphuvud. På ett innovativt sätt ville man visa upp det för kunder och intressenter under den stora byggmässan World of Concrete och även efter mässan.

Hur visar man upp mervärden och tjänster på ett kvalitetsmässigt och bra sätt?

Husqvarna lanserade en hel serie av nya golvslipar som inte  bara är fysiska maskiner med vacker ingenjörskonst, utan också har många andra mervärden och digitala tjänster. Dessa ville man också visa sina kunder på ett bra och naturligt sätt, gärna i nära anslutning till maskinen.

Hur fångar man potentiella kunders intresse och engagerar besökare på en mässa?

Husqvarna ville fånga presumtiva kunders och mässbesökares intresse på ett bra och naturligt sätt. Man ville även få besökare att stanna upp och komma ihåg dom och montern.

02

Lösning

Intern AR app som känner igen maskinen och förstärker den

En intern AR app känner igen maskinen och förstärker upplevelsen av den. Genom iPads och iPhones kan säljare, kunder eller intressenter få en helt ny upplevelse av maskinen.

X-ray funktion visar ingenjörskonsten i maskinen

Med Husqvarnas CAD-fil på maskinen som underlag skapades en X-ray funktion som visar upp ingenjörskonsten i maskinen.

Key features, tjänster och tjänstedata visas upp tillsammans med maskinen

Med hjälp av en interaktiv upplevelse och AR visas key features, tjänster och tjänstedata upp tillsammans med maskinen. Det gör att säljare enklare kan presentera maskinen samt att kunder och intressenter på egen hand kan ta del av maskinens mervärden på ett enkelt och interaktivt sätt.

03

Resultat

Under mässan engagerades besökare i maskinen och tjänsterna

Med hjälp av ny AR-teknik och ett helhetskoncept med en monter med digital interaktionsmöjlighet samt de engagerade Husqvarna representanterna kunde mässdeltagare ta del av PG 830 RC golvslipen, dess fördelar och tjänsterna Upcare connect, Fleet services och Tool Selector på ett nytt, innovativt och modernt sätt.

Ett verktyg för både nästa mässa och nästa kundmöte

Konceptet och AR-lösningen har redan gett mervärden för Husqvarna, inte bara på nästa mässa utan även ett verktyg som Husqvarnas medarbetare kan använda i kunddialoger, marknadsmaterial och presentationssyften för PG 830 RC.

Många framtida möjligheter

Möjligheten med den nya tekniken och det nya samarbetet mellan Husqvarna och Thnx gav redan under det första projektet mervärden och har på kort tid resulterat i flertalet samarbetsprojekt som varit positivt för båda parter, inte minst inom områdena marknad och sälj.